pondělí 28. října 2013

Shrnutí před odletem

Rozhodl jsem se, že začnu psát blog o mém studiu a životu na druhém konci světa a protože nejsem hamoun, můžete se semnou vydat aspoň touhle cestou :) Původně jsem chtěl psát blog neveřejný, pouze pro rodinu a přátele ale zase si říkám, že jsem si toho taky hodně přečetl od ostatních a to mě utvrdilo v rozhodnutí se na tuto cestu vydat, proto doufám, že někomu tímto taky pomohu se dobře rozhodnout...




Proč Austrálie
-------------------------

Asi před rokem a půl jsem přemýšlel co chci vlastně opravdu dělat, vpodstatě se v tu chvíly nabízeli 2 možnosti, jit na vysokou a zařadit se mezi stádo tuctových vysokoškoláků bez jisté budoucnosti nebo hledat práci ve které by se člověk usadil a začal budovat nějakou kariéru... no musim říct, že mě představa obou možností slušně děsila, děsila mě hlavně představa, že vlastně nemam zasebou nějaký pořádný ale opravdu pořádný zážitek o kterém by se dalo jednou vyprávět a který mi zůstane v paměti do konce života. Samozřejmě jsem začal hledat možnosti odcestovat kamkoliv, kde by to mohlo za něco stát. Jako každého mě napadla hned Velká Británie ale jak rychle mě napadla, tak mě zase přešla... Proč bych měl jako jezdit do země, kde je minimálně stejně hnusně jako tady, žejo :-D No, další nápad byl Nový Zéland ale bohužel Work & Travel víza pro ČR vydávají v počtu okolo 1500 ročně, které jsou v mžiku rozebrány, takže z toho taky sešlo, nakonec jsem narazil na blog, kde psal jeden čech o svém studiu v Austrálii a mě to neskutečně nadchlo (blog už bohužel není funkční ale jak jsem později zjistil je jich plno;)) začal jsem zjišťovat co nejvíce informací. Musim přiznat, že jsem sice něco procestoval ale o Austrálii jsem toho moc nevěděl ale po zjištění základních informací jako 300dní v roce slunečných, nejkrásnější pláže na světě, multikulturní společnost(nejste tak uplně stranger), pohodový životní styl, sportovní vyžití apod. jsem se opravdu cítil přesvědčený, že by to mohl být ten opravdu opravdový zážitek na který do konce života nezapomenu. Jeden z mála nepozitivní faktů byl, že Austrálie nedává možnost českým občanům získat pracovní vízum ale jedině studentské s omezeným pracovním povolením. Ale tak proč se zase nevrátit do školy říkal jsem si, byla to přeci pohodička :)) Další, poměrně vysoká finanční náročnost ale o tom jinde...


Prvních pár zjištění
-------------------------

Už jsem věděl kam se vydat ale co pro to udělat... Našel jsem pár agentur, které se zabývají studiem a cestováním výhradně po austrálii a samozřejmě jsem hledal reference, protože pověsti agentur zabývajícím se čimkoliv tady v ČR jsou převážně negativní, vyšli mi dvě relativně důvěryhodné. Podle ohlasů jsem si domluvil schůzku v jedné z nich a začal se zajímat o konkrétní informace. Vybral jsem si školu a poprvé zjistil na kolik mě to vlastně vyjde... a jelikož jsem v té době (rok a pul zpět) sice pracoval ale peněz mi určitě nezbývalo natolik abych si to mohl dovolit, proto jsem si nastavil velmi striktní finanční plán jak toho dosáhnout a jako výsledek samozřejmě cestu na zkušenou k protinožcům, říkal jsem si, že pokud to nedokážu, tak zklamu hlavně sám sebe a jak už to tak bývá, s rostoucím věkem se člověku chce podnikat něco podobného míň a míň... To bylo někdy okolo dubna 2012 a já si dal rok a pul na to abych byl na další australské léto na vysněném místě jížní polokoule. Věděl jsem, že to bude stát mnoho usilí v práci a rozhodně nějaké to odřikávání věcí na které jsem byl zvyklý

    Pro přiblížení... na Australském veletrhu se mluvilo, že by se teoreticky dalo dostat na studentské vízum od částky někde okolo 90 000,-Kč nedokázal jsem se dopočítat, co by se muselo stát aby to mohlo vyjít .. dále se mluvilo, že průměr je někde okolo 150 000,- - 170 000,-.... já říkám, že je to někde okolo 250 000+ včetně kapesného aby to za to stálo a člověk měl i nějakou tu finanční rezervu... ale je to můj názor.


Příprava k pobytu
-------------------------

Po roce a čtvrt dodržování jasně daných pravidel k udržení financí, které mi zajistí cestu do vysněné Austrálie jsem již věděl, že mě nic nezastaví a proto jsem začal řešit konkrétní věci, samozřejmě se nějaké věci za tu dobu změnily a ceny trošku vzrostly, každopádně nic co bych nepředpokládal, takže jsem se ve spolupráci s človíčkem z agentury dal do organizace mého odjezdu, jako skoro každý jsem zvolil po dobu trvání prvního víza jazykovou školu a to Kaplan International Colleges v severo-východní části Sydney zvaná Manly, škola mě zaujala umístěním přimo na pláži a svou celosvětovou uznávaností. Následovala žádost o přijetí ke studiu a rezervace letenky na konkrétní termín, v tuhle chvíli jsou dvě nejčastější možnosti letu do Sydney a to s Korean Air (Praha - Seoul 10hod, Seoul - Sydney 10hod) nebo s Emirates (Praha - Dubai 6hod Dubai - Sydney 14hod) zvolil jsem možnost s Korean Air díky navýšení zavazadlového limitu na 2x 23kg + 12kg příruční zavazadlo. Po přijetí Enrolment Agreement (přijetí ke studiu) následovala platba školného + pojistění po dobu pobytu... na základě potvrzení o přijetí a dokladu o zaplacení pojištění, které se přikládají k vízové žádosti se vízum vydává. Může se stát, že si migrační oddělení vyžádá něco navíc jako podklad k vystavení víza. Je možnost tak jeden z 20, že si vyžádá pohovor po telefonu což se mi samozřejmě muselo při mé smůle stát :-D každopádně se nejednalo o nic strašného a vízum mi po dvou dnech od pohovoru přistálo na mailu. jako poslední věc jsem řešil ubytování, v Austrálii je velmi časté tzv. share accommodation, každý má svůj pokoj v baráku, bytě apod. ubytování je v Austrálii poměrně zásadní položka zatěžující peněženku, takže je třeba se o ní patřičně rozdělit :-) bohužel ale na Manly jsou pro začátek možnosti vpodstatě pouze hostel nebo do pobyt v rodině. zvolil jsem pobyt v rodině i přesto, že je to finančně náročnější, chci poznat i typickou Australskou kulturu v domácnosti a potom se uvidí co se naskytne tam, pobyt v rodině mam na měsíc.


Žádné komentáře:

Okomentovat