neděle 13. dubna 2014

Pul roku v Australii / Half a year in Australia

Je zamnou měsíc změn, zvratů a všeho co k Austrálii prostě asi patří, všechno se tu děje rychle a občas dokonce rychleji než si dokážem vůbec uvědomit.

Jak už jsem psal v předešlém příspěvku, čekal mě měsíc prázdnin a hlavně změn. Chtěl jsem se přestěhovat do centra s vidinou lepších možností, ubytování a všeho okolo. Hlavně o tom jak se to podařilo nebo nepodařilo bude dnešní článek.

Týden po posledním článku byl muj poslední před ukončením první poloviny kurzu a poslední před mesíčními prázdninami. Byl taky shrnovací test pro určení úrovně angličtiny což se děje každých 5 týdnů. Test se mi podařilo napsat na 80% což znamená postup do další úrovně což je higher/upper intermediate (vyšší střední). Znamená to tedy postup o dvě úrovně od začátku pobytu. Na konci týdne byla graduace s předáváním certifikátů za splněné kurzy a mě začali více než měsíční prázdniny.





V průběhu prázdnin jsem měl samozřejmě v plánu pracovat a najít si nějaké normální bydlení v centru. Jelikož se léto schylovalo ke konci, 2 měsíční letní prázdniny skončili na Manly začal být znát úbytek lidí což samozřejmě ovlivnilo i mou práci, víkendy byli stále rušné ale v průběhu týdne to nestálo za nic. Jako každý rok, v závěru léta je na Manly velký surfový turnaj a Manly je na týden znovu velmi rušno. Docela jsem se těšil, protože jsem nikdy nic takového neviděl a turnaj trval celý týden.





Součástí byl i Skateboardový turnaj což jak jsem nakonec zjistil bylo pro mě mnohem zábavnější než Surf. Bohužel neznám pravidla surfování a jelikož na Manly nejsou 2 metrové vlny nebylo zas až tak na co koukat :-D Kdybych tohle řekl Australanovi, pravděpodobně by mě ukamenoval ale tak co no :-D Stěhování jsem měl naplánované týden před začátkem dalšího kurzu ve škole takže jsem začal hledat bydlení cca 14 dní předem, chtěl jsem bydlení co nejblíže centru, nejlépe přímo v něm. Hledal jsem přes internet, nabídek je naštěstí poměrně hodně a já si jich pár vyhlídl než jsem se ale stačil podívat jak ty byty vypadájí našla se náhodou jedna nabídka velice dobrá v centru jsou sice byty poměrně velké ale sdílejí je často hodně lidí aby se rozdělil nájem a nebylo to finančně zničující. Nabídka 4 lidí v 3 pokojovém bytě s dvěma koupelnami a k dispozici sauna, bazén, výřivka, posilovna v ceně. Cena uplně stejná jako za studio na Manly, takže nic na co bych nebyl zvyklí. Byt jsem měl tedy zařízený ale čekala na mě samozřejmě ještě práce, protože dojíždění z centra na Manly trva nějakou dobu a neni nejlevnější, proto nepřipadalo v úvahu (při okolnostech co už na Manly panovaly), že bych do práce na Manly jezdil kuli 2-3hodinám v práci denně. Samozřejmě jsem si ještě poslední týden v blízkosti pláže patřičně užil, grilování a párty na pláži jsou něco co mi bude v centru určitě chybět.

Shelly beach je ve velmi známá malá pláž hned vedle Manly beach kde jsou k dispozici grily a vpodstatě všechny party se dělají právě zde. Někdy můžete vidět dokonce i svatby a různé další akce. Když se sešla početná česká společnost, tak se dokonce i zpívalo :-)



Než jsem se přestěhoval do centra zkusil jsem vytisknout pár životopisů a zajet oběhnout nějaké restaurace a zkusit něco najít, věděl jsem sice, že na to budu mít celý týden, než mi začne škola ale stejně jsem neměl co dělat. týden před začátkem školy jsem opustil dům na klidném místě s šíleně upovídanou domácí v blízkosti krásné pláže do samotného centra Sydney mezi mrakodrapy a nikdy neutuchající noční život.

Takže z tohohle:


do tohohle:





Původní důvod přestěhování byla hlavně obava o práci na Manly a vidina něčeho lepšího v blízkosti centra tzn. po přestěhování jsem začal okamžitě hledat práci, začínal jsem okolo 12 dopoledne a končil kolem 7 tzn. skoro 7 hodin jsem chodil a ptal se na práci, tak asi 3 dny po sobě s konečným počtem asi 70 rozdaných životopisů, jak už jsem psal dříve je zapotřebí tady mít na všechno nějaký certifikát nebo kartičku způsobilosti což je v podobě pohostinství RSA ( responsible to serve alcohol ) v hospodách je to trochu jinak což jsem zjistil až při obchůzce hledání práce. Tady se bojuje celkem silně proti gemblingu, alkoholu, cigaretám atd. v hospodách jsou místa kde jsou automaty a proto každý zaměstnanec musí mít další certifikách a to k obsluhování automatů, o práci v hopodě jsem měl poměrně zájem a na hodně místech mi řekli, ať si udělám certifikát na gembling a příjdu znovu. Nelenil jsem a šel si udělat kurz RCG a po dokončení jsem šel znovu obejít hospody kde mi řekli, ať se vrátim. Dal jsem jim tedy životopisy a čekal, to bylo všechno v týdnu volna po přestěhování a před začátkem další části kurzu ve škole, kterou jsem samozřejmě přesunul taky do centra, tato možnost tu je za poplatek $75. Bohužel se mi nikdo neozýval a já už začínal být docela ve stresu. v okolí už nebylo nic kam bych mohl jítt a další možnosti se nabízeli až dál vlakem nebo autobusem. Věci se tu dějí rychle a v pátek jsem dostal nabídku pro práci na stavbě s nástupem v pondělí. Jak to tu ale bývá je zapotřebí další kurz a to v případě staveb je kurz bezpečnosti práce, tu jsem bohužel neměl ale tady z vám musí být prostě někdy lháři, veděl jsem že jsou společnosti, které umožňují kurz dělat o víkendu, takže jsem neváhal, zalhal a nakonec mi práci potvrdili. Zarezervoval jsem kurz na sobotu a běžel do školy, práce od rána a škola od rána nejdou dohromady, takže jsem ve škole požádal o přehození kurzu na večerní a vzniknul první problém, v centru bohužel nemají večerní školu, která je jedině na Manly což znamená cca 45 min z centra, práce je asi 30min z centra ale na druhou stranu. Když jsem si to uvědomil docela jsem ztuhnul a nevěděl co dělat. Práce za konečně normální peníze o kterých student po pul roce může možná jen snít časově do 15:30 a škola od 16:15 což bohužel nevycházelo ale i přes to jsem to risknul zaplatil znovu $75 (to jsem ani nebyl ve škole od předchozí platby :-D ) a přehodil školu zpět na Manly. Další zádrhel byl s kurzem bezpečnosti práce, asi po dvou hodinách mi volali, že už mají bohužel plno to bylo asi v 15:30 a tady se všude končí v 16:00, takže jsem měl asi pul hodiny najít něco jinýho a zarezervovat si místo. naštěstí jsem naposlední chvíly našel společnost kde mi účast potvrdili.


Další zádrhel byl v pracovních věcech je zapotřebí mít helmu, reflexní triko a boty, což kromě helmy mají skoro všude ale nakupoval jsem v neděli a nemohl jsem prostě najít helmu :-D nic nemůže jít prostě jednoduše :-D naštěstí mam obětavého spolubydlící a ten obvolal asi 10 krámů a nakonec našel místo, kde mi jí prodali. V pondělí mi zazvonil v 6 hodin budík s tím, že tedy vyrážím do práce, bohužel mě ale čekalo nemilé překvapení, neskutečná bolest v krku a horečka. Nedalo se nic dělat chytnul jsem balení paralenu a vyrazil, aby toho nebylo málo jel jsem v Sydney poprvé vlakem a sednul jsem samozřejmě na špatný, takže jsem jel na druhou stranu, to jsem si uvěědomil asi až za 20, takže jsem nakonec přijel o hodinu pozdě :-D až na místě jsem zjistil, že se firma zabývá proti požárním systémem. První stavba byla v blízkosti letiště s neskutečným výhledem na pohybující se letadla.


V práci jsem se nakonec dohodl a mohl jsem končil o pul hodiny dřív což vycházelo jen o něco později do školy. Navštívil jsem taky poprvé doktora, protože s angínou pracovat od rána a pak ještě do školy je zničující, ten mi dal antibiotika a omluvenku do školy. Zbytek týdne jsem tedy strávil odpoledne v klidu domova a léčil se. Jsme tam 3 Slováci a já jako jeden čech ale jsme každý někde jinde, takže se vidíme jen občas, zbytek jsou Australani, takže super na angličtinu, která je ale občas až neskutečně jiná až mam kolikrát pocit, jestli je to vůbec Angličtina :-D Jinak povaha Australanů je prostě uplně jiná a všechno je v práci vpohodě.

V tuhle chvíly mam přesně ještě 8 týdnů školy což znamená jednu věc pondělí až pátek vstávání v 6 a příchod domu okolo 9:30 večer. Mam asi nejnáročnější část svého života, únava je občas extrémní a někdy si řikám jestli to za to vlastně stojí pak si ale uvědomím, že jsem konečně tam, kde jsem být chtěl, život je boj a já jsem bojovník, dělám to kuli tomu co chci a jedině to mě furt drží.

Nejhorší věc co mi často podráží nohy je fakt, že většinou, když tu někoho poznáte, tak dřív nebo později odjede. Je po létě a to je čas odjezdu hodně lidí bohužel se nedá dělat nic, prostě to překousnout a jít dál svou cestou.

Rozlučkové párty jsou tu na týdenním pořádku z pozitivního hlediska je aspoň furt co dělat :-)








Ještě bych se chtěl nakonec zmínit o České restauraci, kterou jsem navštívil a po nějakých 4 měsících jsem si dal guláš a neskutečně jsem si na něm pochutnal, kvalita jídla je super až na to, že jsou standardní 3 knedlíky, což je trochu divný :-D nicméně je poměrně zajímavý vidět třeba korejce jak do sebe lámou svíčkovou :-D




Asi bych tu mohl psát donekonečna ale už tak je toho dost a nejsem si jistý jestli se někdo dočte až sem :-)

Takže něco na konec... moje aktuální priorita je přežít další dva měsíce školy, cestování a extrémní únavy, prodloužit víza a najít školu někde blíž, která nebude tak náročná a já se budu moct víc soustředit na práci, protože na penězích závisí muj plán do budoucna ( kdo by to taky čekal, že? :-D ) o tom bych taky rád jednou napsal ale ještě na to neni ten správný čas.

Teď se toho zas tak moc neděje, takže muj další příspěvek bude nejspíš až po prodloužení víz což je jediná větší věc, která mě teď čeká ale kdo ví, věci se tu dějí rychle a větší změna může přijít kdykoliv.

Žádné komentáře:

Okomentovat