sobota 1. února 2014

Tři měsíce v Austrálii

Tak dnes je to přesně tři měsíce co jsem jsem nasedal na letadlo směr Sydney a něco přes měsíc co jsem vložil poslední příspěvek, takže je co doplnit...

Dost lidí mi říkalo, že po třech měsících v zahraničí přichází krizovka, kdy hodně lidí přemýšlí nad domovem apod. mě tedy zatim nic takovýho nepotkalo a upřimně si absolutně nedovedu představit, že bych jel zpět do čech... ikdyž všechno přechází pomalu a jistě do stereotypu a už mi nepříjde nic zvláštního, já osobně se spíš začínám cítit víc jako doma než aby mi domov chyběl. Je ale fakt, že jeden den mi to opravdu chybělo a tim bych asi začal. "Vánoce" jelikož jsem trávil Vánoce v práci, nebyl nějak čas nic plánovat měl jsem strávit v práci i 24.12. (Australani stejně jako Američani a Britové slaví až 25.) jelikož je tu hodně Evropanů, tak většina slavila stejně 24. bohužel mi naposlední chvíli směnu zrušili a já zůstal doma sám. Což byla chvíle, kdy bych byl raději doma , cpal se cukrovim a koukal na TV. Bohužel jsem si udělal jen čínskou polivku a koukal na Sám doma na laptopu :-D


Silvestr byl ale jinak to už jsem nenechal náhodě a stejně jako 1,5 milionu dalších lidí jsem se rozhodl s kamarády zkouknout ohňostroj nad Harbour Bridge v Sydney. Bohužel je to pranice o nejlpší místa a hodně lidí chodí už kolem pulnoci den předem aby si stoupli do fronty do parku. Okolo Harbour Bridge je hodně parků, které jsou ohraničeny a ppouští se do nich přibližně okolo 10:00 ale lidé si před vstupy postaví stany a čekají. my vyrazili cca v 8:00 z Manly a okolo 10:00 jsme byli ve frontě do parku v blízkosti Opery. V životě jsem neviděl delší frontu. 






Samozřejmě stejně jako všude na veřejném prostranství se nesmí popíjet alkohol, stejně tak tady, takže se prohledávali batohy atd. Mě dokonce nechali vylít vodu z lahve, naštěstí se zdroj vody nachází na každém rohu, takže se dalo hned za vstupem zase doplnit. Vevnitř bylo plno stánků a nakonec se dal alkohol koupit i tam. Bylo ale omezeno časem kdy se co dá koupit, začínalo se nízkoalkoholickym pivem po pár hodinách se dalo koupit silnější a večer už se dal koupit i tvrdší alkohol ale stejně jako všude v austrálii jen jako mix s něčím nealkoholickým. Naše místo mělo kapacitu nějakých 17.000 takže hlava na hlavě. Kdo přišel dřív měl lepší místo na ohňostroj. 







Pro představu i pár videí jak to ve skutečnosti vypadalo, na jednom je vidět i "BAR" jakožto jediné místo kde se dal koupit alkohol. Na místo jsme se dostali kolem 12:00, takže jsme čekali nějakých 12 hodin na ohňostroj, každopádně s přibývajícím časem byla různá představení akrobatických pilotů byli vidět neustále vrtulníky, které natáčeli okolí mostu a po setmění byli i menší ohňostroje.




O půlnoci byl samozřejmě hlavní obrovský ohňosroj, který mam sice taky natočený ale myslim, že je lepší si ho prohlédnout z pohledu, který točili pro televize.


Po ohňostroji jsme si počkali ještě cca hodinu, protože jsme nechtěli jít tím neskutečným davem ale moc jsme si nepomohli :-) V centru byli uzavřené ulice takže se chodilo všude a nakonec jsme stihli poslední Ferry  (trajekt) na Manly v nějakých 3:30.

Po novém roce jsem se rozhodl navštívit Blue Mountains (modré hory), které jsou asi 3 hodiny autem směrem na severo-západ. Byl to zájezd od školy, takže jsme navštívili wildlife park (něco jako zoo s australským zvířectvem) a pak samotné Blue Mountains.















































A protože jsem línej a nechce se mi o nich nic psát, propůjčím si text z wiki :-)

Modré hory (anglicky Blue Mountains) je pohoří nacházející se 100 km západně od města Sydney. Jedná se o protáhlý řetězec hor, jehož charakteristikou jsou mohutné, propastmi a roklinami rozervané pískovcové hory. Nejvyšší vrchol horstva je Birds Rock (1180 m). Krajina Modrých hor je právem zapsána do seznamu Světového dědictví UNESCO. Díky rozsáhlé, převážně zalesněněné oblasti pískovcové náhorní plošiny. Vyskytují se zde vzácné druhy eukalyptů.

Původ jména

Jméno Modré hory má původ v modrém oparu, který se za horkých dnů vznáší nad celou krajinou. Opar vzniká tím, že se v extrémních teplotáchvypařují oleje z listů eukalyptů.

Historie


Dále samozřejmě mé narozeniny, které jsme strávili ve vyhlášeném klubu v City. " ivy "





Jinak ještě něco k práci, pracuji v jedné malé pizzerii asi 200m od školy, dělám číšníka a když je potřeba, tak jídlo rozvážím. Restaurace je rodinná a vlastní jí Australská rodina. 






Jinak ke škole předemnou je poslední týden z první poloviny školy, pak měsíx prázdnin a v průběhu tohoto měsíce se chci přestěhovat do města a přehodit tam i školu a to hlavně kuli práci, protože si myslím, že je tam víc možností v průběhu nadcházejícího podzimu a zimy. 

Omlouvám se jestli jsou někde nějaké hrubky v textu ale česky už zapomínám a anglicky jsem se ještě nestihl naučit ;-)



2 komentáře:

  1. Pročetla jsem celý blog a jedním slovem - super :) Studuji CR tak se o tohle dost zajímám a tak děkuji, že jsem si i já toto mohla přečíst, a těším se na další. Hana Ch.

    OdpovědětVymazat