středa 27. listopadu 2013

Tři týdny v Austrálii

Ta tedy třetí, trošku kratší shrnutí života na druhém konci světa...




Začínám si tu docela zvykat už mi tu nepříjde všechno uplně převráceně a začínám poznávat dost nových lidí, tím pádem je furt co dělat :-) V tuhle chvíli tu panuje dost proměnlivé počasí a prší 2-3 dny v týdnu, (což je pro Australany vcelku nezvyk), samozřejmě o to víc si ve zbytku dní každý užívá místní BBQ (grilování) což je pro Austrálii naprosto typické. Na plážích jsou rozmístěné grily ke kterým jen příjdete, zmáčknete tlačítko a můžete grilovat.



Samozřejmě se tu chodí i do místních barů aspoň na jedno pivo, pokecat, jak je to zvykem hlavně v západních zemích (u nás samozřejmě taky ale kdo u nás chodí na jedno, žejo... :-)) 



Zažil jsem tu poprvé kontrolu v hromadné dopravě, nekontrolují tu revozoři ale policie. Bylo jich asi 15 na zastávce a do každého autobusu co zastavil, nastoupili, zkontrolovali, zapsali pár pokut a zase vystoupili. Co jsem se ptal tak to neni moc časté a je to v rámci nějakých hromadných kontrol a to i na silnicích. Měl jsem trochu štěstí, že jsem se šel projít až na zastávku, kde kontrola probíhala, takže jsem se svojí ne uplně správnou jízdenkou projel bez problému :-) Začíná se mi už rýsovat i nějaká ta práce a doufám, že to vyjde, taže nebudu předbíhat a o to třeba příště. 

V sobotu se mě spolubydlící Mike ptal jestli se nechci podívat na Palm Beach, což je nejkrásnější, nejdražší a nejsevernější pláž Sydney, mají zde domy herci z Hollywoodu a velmi bohatí Australani, domy zde stojí v rámci desítek milionů dolarů. Takže jsem samozřejmě neváhal a jeli jsme se tam podívat. Cesta trvala přibližně hodinu a čtvrt z naší čtvrti. Ze City (centrum, střed Sydney) trvá cesta cca 2 hodiny, tak si představte, jak je Sydney obrovská.







Ve škole je pohoda, učitelé jsou vpohodě a hodiny naštěstí utíkají stejně jako celkový čas strávený tady, stále mi příjde jako bych tu byl týden ale už to bude za pár dní měsíc. Samozřejmě se tu začíná zdobit na vánoce, ve čtvrtek se bude rozsvicet strom v City a příští týden tady na Manly. Děti mají dva měsíce prázdnin stejně jako u nás přes léto, tudíž jim začínají v prosinci. Manly je sezoní destinace, takže se přibližně do 14dní očekává nájezt deseti ticíců lidí na prázdniny. Ceny samozřejmě rostou a to hlavně za ubytování a to něldy i na dvojnásobek. Myslím, že předchozí příspěvky byli vcelku vyčerpávající, takže bych to dnes ukončil a pokud vás něco zajímá o čem by se dalo napsat příště, napište mi do komentů nebo klidně na G+ nebo FB

Žádné komentáře:

Okomentovat